Як стати програмістом?

січень 2016

Методика висвітлення теми "Як стати програмістом?" за ресурсом wikihow.com/Become-a-Programmer

Зміст

  1. Напрямки розвитку програміста
  2. Частина 1. Веб-програміст
  3. Частина 2. Десктоп-розробка
  4. Частина 3. Програмування прикладних розподілених систем

Частина 2. Десктоп розробник

Шлях програміста

1. Розбираємось, що для чого застосовується десктоп програмування.

Що таке "Десктоп розробник"? Десктоп - (з англ. Desktop - робочий стіл) - настільний ПК, що складається з системного блоку, монітору і периферійних пристроїв (клавіатура, миша, принтер та ін.).

Десктоп розробник,- розробник програмного забезпечення для стаціонарних комп'ютерів.

Більшість десктоп розробників створюють програми для бізнес-ідей, організаційних та фінансових заходів, що дозволяють заощаджувати часові та матеріальні ресурси бізнес-проектів.



Шлях програміста

2. Варто розглянути будову архітектури комп'ютерного обладнання.

Знайомство з курсом цифрових технологій чи інших комп'ютерних систем буде дуже доречним. Проте, можливо, комусь достатньо буде лише ознайомитись, прочитати дві чи три оглядові статті (наприклад, Digital чи Digital Circuits :). Корисним буде час від часу переглядати розділ цифрових технологій під час вивчення основного напрямку програмування.



Шлях програміста

3. Розгляньте початковий ("дитячий") рівень програмування.

Не лякайтесь знайомитись з програмуванням на такому "дитячому" рівні, лиш через те, що Ви дорослий. Прикладом такої мови може бути Scratch. Програми такого плану можуть значно покращити сприйняття процесу програмування. Тим не менш, цей пункт навчання не є обов'язковим і може бути пропущений.



Шлях програміста

4. Ознайомтесь з процедурними, об'єктно-орієнтовними, функціональними парадигмами програмування.

Парадигма (грец. παράδειγμα ‘приклад, взірець’) — у загальному значенні — теоретико-методологічна модель.



Шлях програміста

5. Пройдіть ознайомчий курс однієї із мов програмування за напрямком Процедури в Програмуванні.

Немає різниці яку мову програмування Ви вибирете для ознайомлення з Процедурою. Поняття процедури буде однаковим і для мови програмування, що Ви вибирете в подальшому. Процедурне програмування, за ствердженням більшості програмістів, це найлегчий шлях для усвідомлення ідеї програмування в цілому.



Шлях програміста

6. Розгляньте хоча б одну техніку моделювання, на зразок UML чи ORM.

UML (англ. Unified Modeling Language) — уніфікована мова моделювання, використовується у парадигмі об'єктно-орієнтованого програмування. Є невід'ємною частиною уніфікованого процесу розробки програмного забезпечення. UML є мовою широкого профілю, це відкритий стандарт, що використовує графічні позначення для створення абстрактної моделі системи, яка називається UML-моделлю. UML був створений для визначення, візуалізації, проектування й документування в основному програмних систем. UML не є мовою програмування, але в засобах виконання UML-моделей як інтерпретованого коду можлива кодогенерація.

ORM (англ. Object-relational mapping, Об'єктно-реляційна проекція) — технологія програмування, яка зв'язує бази даних з концепціями об'єктно-орієнтованих мов програмування, створюючи «віртуальну об'єктну базу даних».



Шлях програміста

7. Розробіть невеличкий консольний чи консолеподібний додаток.

Ви можете використати невеличкі завдання з книжок по програмуванню. Для цього застосуйте необхідний програмний інструмент, щоб виконати завдання на тій мові програмування, що вивчаєте.



Шлях програміста

8. Пройдіть розширений курс вибраної мови програмування.

Будьте впевнені в тому, що розумієте концепцію, яку розглядаєте і зможете її застосувати в подальшому. Подальше вивчення матеріалу варто розглядати після однозначного розуміння попереднього матеріалу.



Шлях програміста

9. Застосовуйте новітні техніки що Ви вивчили.

Розгляньте парадигму (тобто теоретико-методологічна модель) програмування - ознайомтесь, наприклад, що таке Об'єктно-Орієнтовне Програмування?



Шлях програміста

10. Додатково ознайомтесь з іншою мовою програмування та іншою теоретико-методологічною моделью програмування.

Бажано навчитись застосовувати різні парадигми програмування, як зазвичай роблять досвідчені програмісти. Вам ж для початку досить буде розглянути та вивчити одну мову програмування та відповідну парадигму програмування в цій мові. Достатньо попрактикувавшись в одній мові, перейдіть до іншої моделі та мови програмування.

Спробуйте слідуючі області програмування:



Шлях програміста

11. Спробуйте проаналізувати дві мови програмування.

Оцініть переваги та недоліки кожної із мов.

Зазвичай оцінювання можна виконати таким чином:



Шлях програміста

12. Розгляньте концепцію візуального програмування мови що вивчаєте, GUI (Graphical User Interfaces).

Графічний інтерфейс користувача (ГІК, англ. GUI, Graphical user interface) — тип інтерфейсу, який дозволяє користувачам взаємодіяти з електронними пристроями через графічні зображення та візуальні вказівки.

Майже всі мови програмування мають версії чи просто бібліотеки, що підтримують візуальне чи консолеподібне програмування.

Навиків можна досягти застосовуючи:



Шлях програміста

13. Розпочніть застосовувати Ваші знання на невеличких проектах.

Спробуйте застосувати Ваші навики програмування для вирішення питань, з якими Ви маєте справу в повсякденному житті. Як приклад, напишіть програму, що змінює назви файлів, порівнює тексти файлів, копіює назви файлів в окремий текстовий файл та інше. Спробуйте для початку спроектувати програму максимально простою.



Шлях програміста

14. Створіть віртуальний дипломний проект.

Спробуйте повністю реалізувати повнофункціональний проект із застосуванням різних технік що вивчали. Використовуйте GUI.



Шлях програміста

15. Розширте Ваші знання, використовуючи онлайн-ресурси.

Розширте Ваші знання щодо застосування графічних фреймворків, бібліотек чи пакетів у сфері програмування. Пройдіть розширені курси програмування за Вашим напрямком, зверніть увагу на деталі, тонкі особливості, підказки чи інші цікаві моменти в програмуванні на онлайн-курсах.



Шлях програміста

16. Додаткові можливості застосування графічних пакетів.

Перегляньте наявність інших бібліотек чи пакетів елементів візуального програмування та вивчіть їх можливості.



Шлях програміста

17. Пройдіть курси з графіки.

Комп'ютерна графіка — це графіка, тобто зображення, які створюються, перетворюються, оцифровуються, обробляються і відображаються засобами обчислювальної техніки, включаючи апаратні і програмні засоби.

Розуміння елементів комп'ютерної графіки буде дуже корисним для створення зручних та привабливих елементів інтерфейсів користувача програмного забезпечення.



Шлях програміста

18. Розробник комп'ютерних ігор. (за бажанням)

Десктопне програмування в переважній більшості стосується розробки ігрових продуктів. Якщо ж у Вас є схильність до розробки ігор тоді Вам необхідно буде більш детальніше розглянути особливості розробки ігрового програмного забезпечення, детальніше зупинитись на вивченні графіки та логічного/функціонального програмування.



<<< Частина 1. Веб-розробка

Частина 3. Програмування прикладних розподілених систем >>>